Page 15 - CER SENIN nr 2-2017

Basic HTML Version

|
15
CER SENIN
Nr. 2 (149)
2017
w w w . r o a f . r o
INTEGRITY – COMMITMENT – TENACITY
ECHIPAJ C-130
LA INSTRUIRE ÎN SUA
În perioada 11-26.03.2017, un
echipaj al aeronavei C-130Hercules
adesfăşurat un curs intensiv laCAE
Trai­ningCenter dinTampa, Florida.
Centrul depregătire estedotat
cu toate facilităţilenecesare in­stru­
irii teoretice şi la simulator, cu
a­proa­pe 30 de ani de experiență
în formarea Forțelor Aeriene ale
Statelor Unite aleAmericii, precum
și a operatorilor militari și comer-
ciali internaționali care zboară cu
venerabila aeronavă Hercules.
Echipajul român participant a
fost alcătuit din: pilot –
locote-
nent-comandor Mihai MANO­
LACHE
; copilot –
locotenent-
coman­dor Ioan CRAMAR
; navi-
gator de bord –
căpitan-coman-
dorValentinNAIDIN
; mecanic de
bord –
maistru militar Romică
NICU
.
Temele principale ale instruirii
au fost perfecţionarea pregătirii
echipajului de zbor în rezolvarea
cazurilor speciale care apar labord,
fără a afecta securitatea zborului,
executarea unor aterizări/decolări
tactice şi a apropierilor de precizie
şi non-precizie la baremminim.
Cursul s-a desfăşurat în două
etape, una de pregătire teoretică,
prin care echipajul a avut posibili-
tateasă revadănoţiunile referitoare
la sistemele şi instalaţiile de la
bordul aeronavei C-130 şi conlu-
crarea în cadrul echipajului (Crew
Resource Management), iar ulte-
rior, la etapa practică, prin inter-
mediul simulatorului dinamic, s-a
exersat rezolvarea situaţiilor
neprevăzute care pot să apară în
zbor.
Echipajul participant la acti-
vitate a avut la dispoziţie sala de
pregătire, manuale de antrena-
ment, de zbor şi de performanţe
ale aeronavei şi a desfăşurat
ac­ti­vi­tatea sub directa coordo-
nare a unui pilot instructor şi a
unui in­­giner de bord, ambii cu o
ex­pe­rienţă de peste 30 de ani în
ex­ploatarea aeronavei C-130
Her­cules.
Programul de simulator îşi
dovedeşte utilitatea prin faptul că
se pot exersa toate cazurile speci-
aleapărute labord, fără afiafectată
securitatea zborului, precumşi prin
executarea apropierilor deprecizie
şi non-precizie, la barem minim,
cuunul/douămotoare inoperative.
De asemenea, un alt avantaj este
costul de pregătire al echipajelor,
mai mic în comparaţie cu ora de
zbor reală.
Locotenent-comandor Mihai MANOLACHE
In March 2017, a Romanian C-130
aircraft crew conducted an
intensive course at the CAE
Training Center in Tampa, Florida
The simulator program proves its
advantages by allowing the crew to
practice a wide range of incidents and
situations on board without affecting
the safety of the flight as well as by
ma­king precision and non-precision
approaches at the minimum scale with
one or two inoperative engines. Another
advantage is the cost of crew trai­
ning,which is lower compared to actual
flight time.
Aspect din simulator
Moment din timpul cursului