Page 25 - CER_SENIN_3-2017

Basic HTML Version


|
25
CER SENIN
Nr. 3 (150)
2017
w w w . r o a f . r o
INTEGRITY – COMMITMENT – TENACITY
buze
”, a spus Magda. „
Adrenalina zborului dă
dependenţă, vrei mai mult, îi duci dorul când
nu-l ai”.
Dar dincolo de entuziasm, îşi analizează
cu obiectivitate traiectul profesional: „
Mai
avemmulte de învăţat, doar cumultă pregătire
şi experienţădeviimai bun
”, a adăugat căpitanul
Georgiana Timofticiuc.
După zbor, la debriefing, analizăm obiectiv
şi cumemoriaproaspătăactivităţile şi ne spunem
unii altora greşelile observate. Criticile sunt doar
constructive, avemunmediu de lucru frumos şi o
echipăunită, învăţămuniide laalţii şinuneeruşine
să ne recunoaştem greşelile. Nu e loc de orgoliu,
orgolioşii riscăsă îşi piardăviaţa înmeseriaasta”,
a
spus căpitanul Magdalena Aldea.
MENTORUL
Am vorbit apoi şi cu mentorul lor, căpitan-
comandorulConstantinGRIGORE,unprofesionist
cu peste 1700 de ore de zbor ca instructor, care
a pregătit numeroase generaţii de piloţi.
„Deşi
suntematât de diferiţi unul de altul ca atitudine şi
stilde învăţare, dumnealuiareuşit sălucrezefoarte
bine cu fiecare”
, au spus fetele despre el, cu
respect înprivire. Până să ajungăele laescadrila
pe care o comandă, avusese în subordine doar
băieţi. Văzându-le determinarea, şi-a propus să
le ajute să îşi îndeplinească potenţialul, pentru
„oricâtdeprogresişti ne-amconsidera, părerea
meaecă înarmată, înarmataoricărei ţări, totmai
există un grad de prejudecată privind accesul
femeilor pe anumite funcţii. Au pornit deci cu un
mic dezavantaj, aşa cămi-amzis că îmi voi folosi
toată experienţa pentru a le pregăti, şi am cerut
mereu mai mult de la ele.
Iar când am fost
întrebatdacăamîncrederecăsuntpregătite,
am zis clar: Da!
Un pilot e evaluat după nivelul
pregătirii teoretice şi practice, nu după criterii de
gen”,
a subliniat comandorul GRIGORE.
VIAŢAPERSONALĂŞIVIAŢAPROFESIONALĂ
Nu consider că ar fi chiar o antiteză de
planuri, dar cusiguranţă, esteo interdependenţă
între viaţa profesională şi cea personală. Iar a fi
pilot este o meserie care cere mult, dar căreia i
te dedici cu plăcere.
Căpitanul ALDEA este şi fericita mămică a
unei fetiţe de 1 an, şi mărturiseşte cu ochii
strălucind că e recunoscătoare pentru o viaţă
personală minunată. Îşi încurajează toate
prietenele săaibă copii, căci eaa cunoscut astfel
o împlinire pe care nici nu şi-o imaginase. A
zburat până la a şasea lună din sarcină, apoi
pilotul a coborât pe pământ şi a lăsat mama în
rol principal. După cinci luni de concediu s-a
întors la serviciu, conştientă că fiecare lună fără
zbor îi afecteazănivelul depregătire. Apreciază
căaavut partede sprijinul celor apropiaţi pentru
aechilibra situaţianouăamaternităţii cuzborul.
„Aavut o întreruperede ritm, dar amfăcut tot
ceamputut săoajutămsărecupereze rapid. I-am
zis: ai de învăţat asta şi asta…teste, convocări. I-a
luat camdouă luni să revină la ritmul normal. S-a
descurcat foarte bine”,
a precizat instructorul
Constantin GRIGORE.
Căpitanul Georgiana TIMOFTICIUC mai
aşteaptăovremepână se vadedicamaternităţii.
Vrea să aibă totul bine planificat şi să fie
pregătită pentru a renunţa la zbor o perioadă:
Orice lună de pauză se simte… nu înseamnă
neapărat că faci greşeli mari, dar e nevoie de
pregătire continuă pentru a lucra la detalii şi a
cizela deprinderile
”.
I-am adăugat şi prenumele, pentru a nu o
confundacusoţul ei:
„Şielesteofiţerpilot laaceeaşi
escadrilă, suntemîmpreunădinaintedeacademie
şi pentrumine contează enormsprijinul său”.
Amvăzutuncolectiv frumos, cuoexemplară
relaţie elev-instructor, în care, mai presus de
numărul orelor de zbor, este apreciată calitatea
unei ore de pregătire.
Uncolectiv încare semunceştemult, dar cu
plăcere, fără prejudecăţi de gen.
REPORTAJ