Page 43 - CER SENIN nr 2-2017

Basic HTML Version

|
43
CER SENIN
Nr. 2 (149)
2017
w w w . r o a f . r o
INTEGRITY – COMMITMENT – TENACITY

Planul destudiupropusconţine
6 cursuri, fiecare dezvoltându-se
peparcursul orelor depredare şi de
seminar, respectivaplicaţii practice.
Prin cursurile oferite, modulul
doreşte să asigure absolvenţilor
competenţe într-o plajă largă, din
domeniul tehnic până la cel al
managementului riscurilor, la un
nivel ridicat şi modern care se
bazează pe utilizarea aparaturii şi
sistemelor IT şi dezvoltarea de noi
abordări pentru acţiunile de
predare/învăţare, inclusiv cu
perioade de mobilitate pentru
studenţi şi cadre didactice.
În perioada 4-12 mai 2017, în
Bulgaria, a avut loc cea de-a doua
întâlnireaechipelor coordonatoare
dincele trei universităţi (primafiind
în noiembrie 2016), în paralel cu
prima întâlnirea cadrelor didactice
implicate în proiect (pentru a
dezbate competenţeleenunţate şi
a pune la punct planul de învă­
ţământ). Tot atunci s-a desfăşurat
şi primul eveniment internaţional
de diseminare a proiectului.
Proiectul doreşte să contureze
un standard comun al pregătirii
militare, întrucât la nivel european
pentru specializările piloţi şi con­
tro­lor de trafic aerian, tipul de
studii şi numărul de ani de studiu
diferă de la o ţară la alta. Deexem­
plu, avem pentru piloţi studii de
management în aviaţie (România)
şi studii de inginerie (Polonia,
Bulgaria). Pentrucontrolori de trafic
aerian există studii de inginerie
(Bulgaria)şistudiidemanagementul
traficului aerian (România, Polonia).
Astfel, instituţiilede învăţământ
superior carepregătesc absolvenţi
în domeniul siguranţei aeriene
trebuie să-şi unească forţelepentru
obţinereaunor competenţecomu­
ne, în condiţiile în care tehnica are
un ritm accelerat de dezvoltare şi
sistemele informatice fac parte
integrantădinviaţazilnică, numărul
persoanelor caredoresc săurmeze
o formă de învăţământ superior
creşte, iar implicarea Uniunii Euro­
pene în actualizarea progra­melor
de studii în acord cupiaţa forţei de
muncă este tot mai puternică.
Modulul propus este util şi
pentrua răspundenevoii de speci­
alizare, în afara studiilor de licenţă,
pentru lucrătorii dinaviaţiamilitară,
pentrupunerea înacordcumediul
civil. Aceasta şi pe fondul unei
eventuale restructurări a mediului
militar sau chiar extinderea ofertei
educaţionale către mediul civil.
Grupurileţintă
aleproiectului
sunt: studenţii şi cadrele didactice
din universităţile partenere,
beneficiarii absolvenţilor acade­mi­
ilor (angajatorii), factorii dedecizie,
ministerelede învăţământ, agenţiile
naţionale şi internaţionale în
domeniul calităţii învăţământului.
Proiect ERASMUS+ la AFA
Academia For ţelor
Aer iene Henr i Coandă
coordonează proiectul din
fonduri ERASMUS+ numit
Sy s t em f o r Ae r i a l
SurveillanceandSecurity
,
în par teneriat cu Vasil
Levski National Military
University (Bulgaria) şi War
Study University (Polonia).
Scopul proiectului
este
el iminarea inad­
vertenţelor din planurile de
învăţământ din academiile
militare din Europa cu
at r ibuţ i i în formarea
ofiţerilor din aviaţie,
prin
realizarea unui modul de
studiu, cu durata de
3 luni.
Doamna dr. ing. Ecaterina Liliana
MIRON,managerul proiectului, şi cea care
ne-a oferit toate informaţiile despre
acesta, ne-a mai dat câteva lămuriri:
– În ce orizont de timp consideraţi că
se va implementa în instituţiile de
învăţământ modulul dezvoltat în urma
proiectului? Academia Forţelor Aeriene
va fi prima?
Modulul se va dezvolta, pentrupublicul
larg (studenţii dinoriceuniversitate), începând
cu semestrul II al anului universitar 2018-2019.
Modulul pilot, pe care ne gândim să-l
deschidem către mai multe universităţi, va fi
în luna martie 2018 şi se va desfăşura în
AFAHC.
– Aşa cum este gândit, căror studenţi
se adresează cursul (din ce an, ce profil)?
Cursul se adresează studenţilor din anii
terminali, dar nunumai lor, dinprofilul aviaţie
şi controlori de trafic aerian (nu este impus
prin proiect, ei sunt însă publicul ţintă).
Modulul, în principiu, va fi ţinut în AFAHC.
–Modulul vaavea caracter obligatoriu
sau facultativ?
Va avea caracter facultativ şi se va ţine
sub egida EMILYO sau Erasmus+.
„Controlul traficului aerian, siguranţa
transportului aerian, apărareaspaţiilor aeriene
aleţărilorpartenereUEşiNATO,menţinereaunui
climat de pace sunt deziderate care ar trebui să
fie prioritatea tuturor statelor interesate într-o
dezvoltare economică şi socială în siguranţă”
managerdeproiectdr. ing.EcaterinaLilianaMIRON
Mirela VÎŢĂ
ALMA MATER